Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky – priemyselné výrobné technológie

Dokument v PDF si môžete stiahnuť kliknutím na tento text.

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú v súlade so zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) zmluvné záväzkové vzťahy vo veciach vykonania diela, prác alebo služieb vzniknutých medzi spoločnosťou MTS, spol. s r.o., Krivá 53, 027 55, Krivá, Slovenská republika, IČO: 36 001 368, DIČ: 2020426045, IČ DPH: SK2020426045, zapísaná v OR vedenom  Okresným súdom Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 3318/L (ďalej len „Zhotoviteľ“) ako zhotoviteľom a objednávateľom, s ktorým Zhotoviteľ uzatvára Zmluvu (ďalej len „Objednávateľ“).

Článok I. Definície

1.1 Zhotoviteľ je obchodná spoločnosť MTS, spol. s r.o., Krivá 53, 027 55, Krivá, Slovenská republika, IČO: 36 001 368, DIČ: 2020426045, IČ DPH: SK2020426045, zapísaná v OR vedenom  Okresným súdom Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 3318/L.

1.2 Objednávateľ je právnická osoba alebo fyzická osoba-podnikateľ, ktorý objednáva dielo za účelom svojho podnikania. Podnikateľom je najmä osoba zapísaná v obchodnom registri alebo živnostenskom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov. Podnikateľ sa riadi týmito obchodnými podmienkami v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a Obchodným zákonníkom.

1.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzavretej medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom. V prípade, ak zmluva upravuje práva a povinnosti zmluvných strán odlišne od týchto všeobecných obchodných podmienok, má úprava práv a povinnosti zmluvných strán v zmluve prednosť. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa aplikujú prednostne v prípade stretu so všeobecnými obchodnými podmienkami Objednávateľa. Aplikácia všeobecných obchodných podmienok Objednávateľa alebo akýchkoľvek iných obchodných podmienok je výslovne vylúčená, ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak. Akýkoľvek odkaz na iné obchodné, nákupné, dodacie alebo akékoľvek iné podmienky na dokumentoch Objednávateľa (vrátane odkazov na objednávkach Objednávateľa alebo akejkoľvek korešpondencie alebo komunikácie Objednávateľa) je právne neúčinný a nezaväzuje Zhotoviteľa. Nemá prednosť alebo akýkoľvek vplyv alebo dosah na obsah práv a povinnosti zmluvných strán vyplývajúcich zo zmluvy podľa bodu 1.4, a to bez ohľadu na to, či je takýto dokument podpísaný Zhotoviteľom. Objednávateľ sa zaväzuje, že na dokumentoch týkajúcich sa alebo akokoľvek súvisiacich so zmluvou podľa bodu 1.4 nebude uvádzať odkazy na iné obchodné, nákupné, dodacie alebo akékoľvek iné podmienky.

1.4 Zmluvou sa rozumie:

a. Zmluva o dielo, ktorá je uzavretá zaslaním písomného potvrdenia o prijatí objednávky Zhotoviteľom Objednávateľovi. V tomto prípade je návrhom na uzavretie zmluvy objednávka, ktorú adresuje Objednávateľ Zhotoviteľovi a písomné potvrdenie o prijatí objednávky je akceptáciou návrhu. Objednávateľ zaslaním objednávky Zhotoviteľovi potvrdzuje, že súhlasil s cenovou ponukou Zhotoviteľa a zároveň sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.

b. Písomná zmluva o dielo uzavretá v listinnej forme, ktorá je uzavretá okamihom podpisu zmluvy o dielo Objednávateľom a Zhotoviteľom. Objednávateľ podpisom zmluvy potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami Zhotoviteľa.

1.5 Dielo je zariadenie zhotovené v zmysle zmluvy podľa bodu 1.4, ktorej uzavretiu predchádza postup podľa bodu 2.1.

Článok II. Uzatvorenie zmluvy

    2.1 K uzatvoreniu zmluvy dochádza na základe predzmluvných rokovaní, ktorých postup je nasledovný:

    1. Objednávateľ osloví Zhotoviteľa so zadaním na zhotovenie diela a špecifikáciou diela (napr. počet kusov, technické nákresy, dokumenty, informácie k zhotoveniu diela a pod.),
    2. Zhotoviteľ na základe zadania Objednávateľa vypracuje cenovú ponuku, ktorú pošle Objednávateľovi,  
    3. Po odoslaní cenovej ponuky prebehnú medzi zmluvnými stranami rokovania k samotnému dielu a cene za dielo. V prípade, že sa zmluvné strany počas rokovania dohodnú, Objednávateľ vystaví objednávku s dohodnutou cenou za dielo na základe cenovej ponuky podľa písm. b), ktorú odošle Zhotoviteľovi,
    4. Moment uzavretia zmluvy sa spravuje bodom 1.4 týchto všeobecných obchodný podmienok,  
    5. Uzatvorením zmluvy medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené zmluvou a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. V prípade, ak je medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom uzavretá zmluva o dielo podľa bodu 1.4 písm. b), majú ustanovenia zmluvy o dielo, ktoré upravujú práva a povinnosti Objednávateľa a Zhotoviteľa odlišne od všeobecných obchodný podmienok prednosť pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.

    2.2 Zadanie, cenová ponuka, objednávka a potvrdenie objednávky musia mať písomnou formou, a to v podobe listu alebo e-mailu. Objednávka môže byť vykonaná aj prostredníctvom objednávacieho portálu Zhotoviteľa (napr. ARIBA, eProcurement a pod.).

    2.3 Objednávateľ nie je oprávnený zrušiť objednávku bez predchádzajúceho písomného súhlasu Zhotoviteľa po tom, ako objednávku Zhotoviteľ písomne potvrdil.

    Článok III. Predmet zmluvy

    3.1 Predmetom zmluvy je záväzok Zhotoviteľa vykonať pre Objednávateľa dielo, ktorého špecifikácia je uvedená v zmluve, v termíne a cene podľa zmluvy, a záväzok Objednávateľa vykonané dielo prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu diela.

    3.2 Zhotoviteľ vykonáva dielo na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo.

    Článok IV. Miesto a termín plnenia

    4.1 Dielo sa zhotovuje u Zhotoviteľa, alebo na mieste, ktoré určí zmluva. Miestom odovzdania diela  je miesto dohodnuté v zmluve, ak nie je dohodnuté inak.

    4.2 Zhotoviteľ je povinný začať so zhotovovaním diela a odovzdať riadne dokončené dielo v termínoch dohodnutých v zmluve.

    4.3 Ak nie je písomne dohodnuté inak, Objednávateľ môže prevziať dielo na výzvu Zhotoviteľa aj pred dohodnutým termínom plnenia.

    4.4 Zhotoviteľ nie je v omeškaní s dodaním diela podľa termínu dohodnutého v zmluve v prípade, ak je omeškanie spôsobené Objednávateľom. V takomto prípade sa termíny predlžujú o dobu, po ktorú je Objednávateľ v omeškaní. Posunutie termínu dodania diela nemá vplyv na platobné povinnosti Objednávateľa, ktoré ostávajú v pôvodne dohodnutých podmienkach.

    4.5 Dodacia lehota sa môže primerane predĺžiť z dôvodu:

    1. neočakávaných, Zhotoviteľom nezavinených skutočností (vyššia moc) alebo
    2. akéhokoľvek oneskorenia alebo prekážky zo strany Objednávateľa. V prípade, ak dôjde k predĺženiu dodacej lehoty z dôvodov na strane Objednávateľa o viac ako 15 kalendárnych dní, je Zhotoviteľ oprávnený vyúčtovať Objednávateľovi poplatok za skladovanie vo výške 0,05 % z ceny diela za každý začatý deň, o ktorý sa dodacia lehota predĺžila, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak sa predĺži dodacia lehota podľa písm. b) tohto bodu o viac ako 15 po sebe nasledujúcich kalendárnych dní, je Zhotoviteľ oprávnený od zmluvy odstúpiť.

    4.6 Termín dodania diela je okrem prípadov uvedených v bode 4.5 možné zmeniť len na základe písomnej dohody oboch zmluvných strán. Objednávateľ nie je oprávnený termín dodania diela jednostranne meniť.

    4.7 Objednávateľ je povinný poskytnúť Zhotoviteľovi plnú súčinnosť potrebnú k riadnemu dodaniu diela, najmä v dostatočnom časovom predstihu poskytnúť Zhotoviteľovi všetky informácie a dokumenty, ktoré sa týkajú diela a zabezpečiť všetky potrebné náležitosti na vykonanie skúšok a testov diela vrátane materiálu. Rovnako je Objednávateľ povinný v prípade potreby zabezpečiť prítomnosť jeho odborných pracovníkov za účelom plnenia obsahu zmluvy. Objednávateľ zodpovedá za škodu, ktorá vznikne Zhotoviteľovi v dôsledku omeškania pri poskytovaní súčinnosti, na ktorej poskytnutie je povinný podľa zmluvy alebo na poskytnutie ktorej bol Zhotoviteľom vyzvaný.

    4.8 Ak nebude možné z dôvodu nedostatočnej súčinnosti (napr. nedodanie dielov zo strany Objednávateľa Zhotoviteľovi na vykonanie otestovania diela v zmysle bodu 5.6, nedostatočná príprava rozvodov na pripojenie diela k sieťam) na strane Objednávateľa dielo vyskúšať alebo vykonať montáž v súlade so zmluvou do siedmich kalendárnych dní, ak sa Objednávateľ a Zhotoviteľ nedohodnú písomne inak a Objednávateľ takúto súčinnosť neposkytne do siedmich kalendárnych dní po doručení  výzvy Zhotoviteľa, má Zhotoviteľ právo určiť, že dielo sa považuje za odovzdané Objednávateľovi v termíne písomne určenom Zhotoviteľom alebo Zhotoviteľ môže od zmluvy odstúpiť. Následne je Objednávateľ povinný dielo od Zhotoviteľa prevziať a splniť všetky svoje nadväzujúce povinnosti.

    4.9 Za okolnosti vyššej moci sa považujú neodvrátiteľné udalosti, ktoré tá zmluvná strana, ktorá sa ich dovoláva, pri uzatváraní zmluvy nemohla predvídať, a ktoré jej bránia, aby splnila svoje zmluvné povinnosti riadne a včas, ako napríklad, avšak nielen: vojna, živelné katastrofy, pandémie, štrajky alebo zásahy verejnej moci (legislatíva, vládne opatrenia a pod.). Za okolnosti vyššej moci sa považuje aj v čase uzavretia zmluvy nepredvídateľné oneskorenie dodávok subdodávateľov, výpadky výroby, nedostatok materiálov. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že akýkoľvek druh platobnej neschopnosti zmluvných strán nemožno považovať za okolnosť vyššej moci.

    Článok V. Vykonanie a prevzatie diela

     5.1  Zhotoviteľ je pri zhotovovaní diela viazaný pokynmi Objednávateľa v rozsahu špecifikácie diela určenej v cenovej ponuke a technických podkladov, ktoré boli súčasťou zadania podľa bodu 2.1 písm. a), na základe ktorých bola cenová ponuka vyhotovená. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností zmluvné strany vyhlasujú, že Objednávateľ zodpovedá za porušenie autorských práv tretích osôb, ak Zhotoviteľovi poskytne v zmysle bodu 2.1 alebo v priebehu zhotovovania diela výkresy alebo akékoľvek technické podklady na zhotovenie diela. Objednávateľ je oprávnený zadávať pokyny na zhotovovanie diela v rozsahu cenovej ponuky a technických podkladov, ktoré boli súčasťou zadania podľa bodu 2.1 písm. a), na základe ktorých bola cenová ponuka vyhotovená elektronicky, a to formou e-mailu. V prípade, ak sú pokyny Objednávateľa nad rámec cenovej ponuky a technických podkladov, ktoré boli súčasťou zadania podľa bodu 2.1 písm. a), na základe ktorých bola cenová ponuka vyhotovená, nie je nimi Zhotoviteľ viazaný a takýto pokyn sa považuje za práce naviac. Zhotoviteľ po zadaní pokynu na práce na viac vyhotoví a odošle Objednávateľovi cenovú ponuku. Zhotoviteľ je povinný vykonať práce naviac až po písomnom odsúhlasení cenovej ponuky na práce na viac zo strany Objednávateľa. Zhotoviteľ je oprávnený vykonanie prác naviac odmietnuť. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že Zhotoviteľ má právo na odmenu za vykonanie prác naviac nad rámec odmeny dohodnutej za vykonanie diela.

    5.2 Pred ukončením všetkých prác v súvislosti s dielom je Zhotoviteľ povinný vyzvať Objednávateľa na osobnú predprebierku diela za prítomnosti oboch zmluvných strán, resp. ich poverených zástupcov.  V prípade, ak sa zmení osoba povereného zástupcu v priebehu zhotovovania diela, je touto poverenou osobou priamy nadriadený pôvodného povereného zástupcu Objednávateľa. Dielo je vyrobené na základe požiadaviek Objednávateľa a zodpovedá jeho špecifickým potrebám, a preto sa u Zhotoviteľa uskutočňuje predprebierka. Počas predprebierky diela má Objednávateľ možnosť skontrolovať funkčnosť, parametre a vlastnosti diela v zmysle objednávky diela Objednávateľom. Predprebierka diela prebieha v mieste zhotovenia diela, teda v priestoroch Zhotoviteľa, ak zmluva neurčuje inak. Zmluvné strany sú povinné dohodnúť si termín predprebierky diela. Predprebierka diela Objednávateľom musí byť vykonaná najneskôr do 14 dní od Zhotoviteľom doručenej výzvy na predprebierku diela, ak sa Objednávateľ a Zhotoviteľ nedohodnú inak. V prípade, že z dôvodov na strane Objednávateľa nedôjde k vykonaniu predprebierky diela v lehote uvedenej v tomto bode, má sa za to, že dielo je riadne funkčné a nemá žiadne vady. V prípade riadne neospravedlnenej neprítomnosti Objednávateľa na predprebierke podľa tohto bodu je Zhotoviteľ oprávnený od zmluvy odstúpiť a žiadať od Objednávateľa primeranú náhradu za skutočne vynaložené náklady Zhotoviteľom.

    5.3 O vykonaní predprebierky diela spíše Objednávateľ a Zhotoviteľ protokol o predprebierke diela. V prípade, ak sa pri predprebierke diela vyskytnú vady, je potrebné ich špecifikovať v protokole o predprebierke diela a zároveň sa Objednávateľ a Zhotoviteľ dohodnú na primeranej lehote na odstránenie týchto vád. V prípade, ak sa zmluvné strany nedohodnú na odstránení vád, majú obe zmluvné strany právo od zmluvy odstúpiť. Uplatnením práva na odstúpenie nezaniká právo Zhotoviteľa na náhradu škody, ktorá mu vznikne porušením zmluvy zo strany Objednávateľa. V prípade, že sa Objednávateľ a Zhotoviteľ na primeranej lehote na odstránenie vád nedohodnú, je Zhotoviteľ povinný vady odstrániť v primeranej lehote určenej Zhotoviteľom.

    5.4 Zmluvné strany sa dohodli, že Zhotoviteľ zabezpečí prepravu diela k Objednávateľovi, ak sa Objednávateľ a Zhotoviteľ nedohodnú inak. Objednávateľ je povinný uhradiť Zhotoviteľovi s tým spojené náklady, ktoré zahŕňajú najmä náklady na balenie a dopravu diela. V prípade, ak Zhotoviteľ zabezpečuje prepravu diela k Objednávateľovi, je Objednávateľ povinný vytvoriť Zhotoviteľovi v mieste určenia také podmienky, aby preprava a montáž diela prebehla bez akýchkoľvek ťažkostí a problémov, t. j. predovšetkým Objednávateľ umožní voľné a bezpečné pristavenie auta na vykladacie miesto a transportný koridor na miesto montáže diela. Objednávateľ sa zaväzuje vykonať vykládku diela prostredníctvom mechanizačných prostriedkov a riadne vyškolených pracovníkov. Ak dôjde pri vykládke diela k poškodeniu diela alebo vznikne škoda na diele, zodpovedá Objednávateľ za túto škodu.

    5.5 Objednávateľ je povinný umožniť Zhotoviteľovi vstup na pracovisko Objednávateľa, za účelom montáže diela, jeho testovania, skúšok a za účelom odstránenia vád diela.

    5.6 Zhotoviteľ si splní svoju povinnosť vykonať dielo, až keď vykoná montáž diela, skúšky a testy diela a technickú kontrolu diela v priestoroch Objednávateľa, ak nie je dohodnuté inak. O priebehu preberacieho konania spisuje Objednávateľ v súčinnosti so Zhotoviteľom preberací protokol o odovzdaní a prevzatí diela, ktorého jedno vyhotovenie podpísané oboma zmluvnými stranami dostane Zhotoviteľ a jedno vyhotovenie Objednávateľ. V prípade, že zmluvné strany opomenú vyhotovenie preberacieho protokolu alebo ak Objednávateľ v rozpore so zmluvou odmietne preberací protokol podpísať, dielo sa považuje za riadne odovzdané.

    5.7 Podmienky prepravy diela sa spravujú podmienkami INCOTERMS 2020 (EXW,DAP) pokiaľ sa Zhotoviteľ a Dodávateľ nedohodnú inak.

    5.8 Nebezpečenstvo škody na diele prechádza na Objednávateľa okamihom odovzdania diela Objednávateľovi alebo prvému externému prepravcovi na prepravu, ak sa podmienky prepravy nespravujú podmienkami INCOTERMS podľa bodu 5.7.

    5.9 Vlastnícke právo k dielu prechádza na Objednávateľa okamihom zaplatenia celej Ceny diela. Do doby nadobudnutia vlastníckeho práva Objednávateľa k dielu, Objednávateľ nemôže previesť dielo na tretiu osobu alebo k dielu zriadiť akékoľvek iné právo tretej osoby.

    Článok VI. Cena diela a platobné podmienky

    6.1 Cena za zhotovenie diela je stanovená dohodou zmluvných strán na základe odsúhlasenej cenovej ponuky zo strany Objednávateľa, ktorú Objednávateľ uzavretím zmluvy potvrdzuje.

    6.2 Zmluvné strany sa dohodli, že ak po uzatvorení zmluvy dôjde k zmene cien materiálov a vstupov o viac ako 5 %, môže Zhotoviteľ cenu za dielo upraviť o príslušné percento. Objednávateľ sa zaväzuje takto upravenú cenu za dielo zaplatiť.

    6.3 Cena diela nezahŕňa DPH v zákonnej výške.

    6.4 Cena diela zahŕňa aj balné, prepravné a montáž diela, pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak.

    6.5 Objednávateľ je povinný zaplatiť Zhotoviteľovi cenu diela na základe faktúry, ktorá je vystavená podľa podmienok dohodnutých v zmluve. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť v zmluve, že cena diela bude zaplatená prostredníctvom viacerých faktúr (riadnej, zálohovej alebo čiastkových).

    6.6 Lehota splatnosti faktúr vystavených Zhotoviteľom je 30 dní od ich vystavenia Zhotoviteľom, ak na faktúre nie je uvedené inak. Úhrada bude vykonaná bezhotovostným bankovým prevodom v eurách na účet Zhotoviteľa uvedený na faktúre. Za deň splnenia peňažného záväzku Objednávateľa sa považuje deň pripísania ceny diela na účet Zhotoviteľa.

    6.7 V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou splatnej faktúry o viac ako 10 dni vzniká Zhotoviteľovi právo na pozastavenie prác na diele alebo ďalších dohodnutých dodávok, a to až do doby úhrady všetkých neuhradených faktúr po lehote splatnosti.  

    6.8 V prípade nedodržania termínu splatnosti je Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi úroky z omeškania podľa platnej legislatívy a zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.

    6.9 Objednávateľ nie je oprávnený postúpiť alebo previesť akékoľvek práva alebo povinnosti vyplývajúce zo zmluvy bez predchádzajúceho písomného súhlasu Zhotoviteľa.

    Článok VII. Zodpovednosť za vady

    7.1 Zhotoviteľ zodpovedá za to, že dielo má v čase jeho odovzdania a prevzatia vlastnosti dohodnuté v zmluve. Zhotoviteľ tiež zodpovedá za to, že tieto vlastnosti bude mať dielo, resp. jeho časť počas celej záručnej doby.

    7.2 Záručná doba na dielo v rozsahu vykonaných prác Zhotoviteľa na diele a jeho funkčnosti podľa zadania Objednávateľa špecifikovaného v bode 2.1 písm. a) je 12 mesiacov a začína plynúť dňom protokolárneho prevzatia diela Objednávateľom podľa bodu 5.6 zmluvy, ak nie je v zmluve dohodnuté inak.

    7.3 Zhotoviteľ nezodpovedá za vady, ktoré sa vyskytli na diele v dôsledku porušenia povinnosti zo strany Objednávateľa. Rovnako Zhotoviteľ nenesie zodpovednosť za chyby a vady, ktoré vznikli v dôsledku neodbornej prevádzky, obsluhy a údržby diela, resp. jeho používaním v rozpore so záručnými podmienkami, návodom na použitie, alebo inými dokladmi dodanými Zhotoviteľom resp. v rozpore s obvyklým spôsobom užívania.

    7.4 V prípade, že má dielo pri preberaní zjavné vady, alebo doklady, ktoré majú byť s dielom odovzdané nie sú kompletné, je Objednávateľ oprávnený odmietnuť prevzatie diela. O odmietnutí prevzatia diela s popisom vád, ktoré boli dôvodom na odmietnutie prevzatia diela spíšu Zhotoviteľ a Objednávateľ záznam. Zároveň sa v zázname určí termín na odstránenie vád, ktorý stanoví Zhotoviteľ.

    7.5 V prípade, že Objednávateľ prevezme dielo so zjavnými vadami, budú vady popísané v preberacom protokole spolu s určením termínu na odstránenie vád, ktorý stanoví Zhotoviteľ.

    7.6 V prípade, že sa pri preberaní diela vyskytnú akékoľvek vady, ktoré by bolo možné objaviť/zistiť počas predprebierky v zmysle Článku V., Objednávateľ je povinný prevziať dielo aj s týmito vadami, pričom tieto vady budú popísané v preberacom protokole spolu s určením termínu na odstránenie vád, ktorý stanoví Zhotoviteľ. V prípade, že má Objednávateľ záujem o odstránenie vád, ktoré neboli vytknuté počas predprebierky diela a neboli špecifikované v preberacom protokole, Zhotoviteľ vystaví Objednávateľovi samostatnú cenovú ponuku na ich odstránenie. Pričom akceptovanie takejto cenovej ponuky sa považuje za novú zmluvu o dielo.

    7.7 Vady, ktoré sa zistia po prevzatí diela (po podpise preberacieho protokolu) počas záručnej doby, budú odstránené Zhotoviteľom v rámci záruky v súlade s týmto všeobecnými obchodnými podmienkami a zmluvou.

    7.8 Objednávateľ je povinný čo najskôr, najneskôr do 5 dní od okamihu, keď sa vyskytne vada, oznámiť Zhotoviteľovi vady a to písomne, s presným popisom vád (prípadne fotodokumentáciou) (ďalej aj „Reklamácia“). Reklamácia musí obsahovať najmä výrobný štítok zariadenia s výrobným číslom diela, dátum zistenia vady a popis druhu a rozsahu vady.

    7.9 Pokiaľ sa objavia vady na diele, je Objednávateľ povinný Zhotoviteľovi umožniť na mieste, kde sa dielo nachádza, posúdenie vady, a to aj treťou osobou, ak si to bude vyžadovať situácia (napr. znalec). Pokiaľ sa preukáže, že Reklamácia bola neoprávnená, je Zhotoviteľ oprávnený požadovať úhradu nákladov spojených s neoprávnenou reklamáciou pričom Objednávateľ je povinný uhradiť uvedené náklady, ktoré Zhotoviteľovi s týmto konaním vznikli.

    7.10 Pokiaľ Objednávateľ poruší povinnosť oznámiť vady riadne a včas v zmysle bodu 7.8, má Zhotoviteľ vždy právo vzniesť námietku oneskorenej Reklamácie. V prípade vznesenia námietky oneskorenej Reklamácie, práva Objednávateľa z predmetných vád uplatnených takouto oneskorenou Reklamáciou zanikajú.

    7.11 Zhotoviteľ sa zaväzuje, že po oznámení Reklamácie zo strany Objednávateľa, v lehote 10 pracovných dní písomne potvrdí prijatie Reklamácie a oznámi spôsob vybavenia Reklamácie.

    7.12 Objednávateľ nie je oprávnený počas trvania záruky odstrániť vadu diela sám alebo na vlastné náklady bez súhlasu Zhotoviteľa. Pri porušení tohto záväzku stráca Objednávateľ práva zo zodpovednosti za vady a rovnako stráca záruku na dielo.

    7.13 Ak ide o odstrániteľnú vadu uplatnenú Objednávateľom v záručnej dobe diela, má Objednávateľ právo, aby bola bezplatne, v primeranej lehote a riadne odstránená. Zhotoviteľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú časť diela, ak to Zhotoviteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

    7.14 Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia užívaniu diela, má Objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny diela. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré bránia užívaniu diela, má Objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť alebo žiadať primeranú zľavu z ceny diela.

    Článok VIII. Dôverné informácie

    8.1 Zmluvné strany sú povinné zachovávať mlčanlivosť o dôverných informáciách, ibaže by zo zmluvy alebo z príslušných právnych predpisov vyplývalo inak. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa za dôverné informácie považujú informácie, ktoré sa dozvedela ktorákoľvek zo zmluvných strán v súvislosti s vykonaním diela, alebo plnením na základe zmluvy, alebo informácie, ktoré ktorákoľvek zo zmluvných strán označila ako dôverné.

    8.2 Za dôverné informácie sa považujú informácie:

    1. ktoré sa týkajú zmluvy a jej plnenia,
    2. ktoré sa týkajú zmluvnej strany (najmä informácie o jej činnosti, štruktúre, hospodárskych výsledkoch, všetky zmluvy, finančné, štatistické a účtovné informácie, informácie o jej majetku, aktívach a pasívach, pohľadávkach a záväzkoch, informácie o jej technickom a programovom vybavení, know-how),
    3. ktoré sa týkajú obchodných partnerov zmluvných strán,
    4. ktoré boli poskytnuté zmluvnej strane alebo získané zmluvnou stranou pred nadobudnutím platnosti a účinnosti zmluvy, pokiaľ sa týkajú jej predmetu a/alebo obsahu (najmä, nie však výlučne žiadosť o cenovú ponuku, cenová ponuka);

    8.3 Zmluvná strana nie je oprávnená bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany dôverné informácie poskytnúť, odovzdať, oznámiť, sprístupniť, zverejniť, publikovať, rozširovať, vyzradiť ani použiť inak než na účely plnenia predmetu zmluvy.

    Článok IX. Trvalo udržateľný rozvoj, sociálna spôsobilosť Objednávateľa a zabezpečenie kvality dodávok

    9.1 Objednávateľ sa zaväzuje vykonávať akúkoľvek svoju činnosť v súlade s medzinárodne uznávanými štandardami týkajúcimi sa spoločenskej zodpovednosti, trvale udržateľného rozvoja a systému manažérstva kvality. Splnenie požiadavky podľa tohto bodu vyššie preukazuje Objednávateľ Zhotoviteľovi buď: certifikátom podľa ISO 9001, ISO 14001 (ďalej len „Certifikáty“) alebo iným spôsobom uspokojivým pre Zhotoviteľa v rozsahu zodpovedajúcom podľa Certifikátov.

    9.2 Zhotoviteľ je oprávnený požiadať Objednávateľa o preukázanie splnenia si povinnosti podľa tohto článku a preveriť si splnenie tejto povinnosti priamo u Objednávateľa. V prípade ak Zhotoviteľ identifikuje na strane Objednávateľa porušenie povinnosti podľa tohto bodu, určí Zhotoviteľ Objednávateľovi lehotu na nápravu, do uplynutia ktorej je Objednávateľ povinný spĺňať podmienky podľa tohto článku. V prípade, ak Objednávateľ nebude ani po uplynutí lehoty podľa predchádzajúcej vety spĺňať podmienky podľa tohto článku, bude sa to považovať za závažné porušenie zmluvy zo strany Objednávateľa a Zhotoviteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy.

    9.3 Objednávateľ sa rovnako zaväzuje dodržiavať záväzné dokumenty Zhotoviteľ, ktoré sú dostupné na https://www.mts.sk/zavazne-dokumenty-mts/.

    Článok X. Záverečné ustanovenia

    10.1 Zmluvné strany pokiaľ ide o úpravu práv a povinností zo zmluvy a/alebo všeobecných obchodných podmienok, sa týmto výslovne dohodli na použití právneho poriadku Slovenskej republiky. Práva a povinnosti výslovne neupravené zmluvou a/alebo všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov.

    10.2 Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť spory zo zmluvy, vrátane sporov o jej platnosť, výklad alebo zrušenie, prednostne rokovaním a vzájomnou dohodou zmluvných strán. Ak zmluvné strany nedosiahnu dohodu o spore, ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená podať žalobu na súd príslušný podľa právnych predpisov Slovenskej republiky, resp. pre vylúčenie pochybností sa uvádza, že zmluvné strany si týmto dohodli právomoc súdov Slovenskej republiky.

    10.3 Zmluvné strany sa zaväzujú, že budú vzájomne rešpektovať svoje oprávnené záujmy, súvisiace s plnením zmluvy, a že si budú poskytovať všetku potrebnú súčinnosť, ktorá sa od nich dá spravodlivo požadovať, aby bol dosiahnutý účel zmluvy.

    10.4 Zhotoviteľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených zmlúv, ale len tých, ktoré budú uzavreté po účinnosti zmeny všeobecných obchodných podmienok.

    10.5 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.08.2024.

    MTS, spol. s r.o.

      Ing. Peter Laurinčík

      konateľ

      Všeobecné obchodné podmienky – komponenty

      Dokument v PDF si môžete stiahnuť kliknutím na tento text.

      Tieto obchodné podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinností predávajúceho a kupujúceho. Ako také sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.

      Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim s trvalým bydliskom alebo sídlom v Slovenskej republike sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“), riadia sa zmluvné vzťahy, ktoré obchodné podmienky neupravujú, Občianskym zákonníkom, zákonom č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa“). Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa zmluvné vzťahy, ktoré neupravujú obchodné podmienky, zákonom č. 513/1991 Zb. obchodným zákonníkom, v znení neskorších predpisov („Obchodný zákonník“).

      Kontaktné údaje predávajúceho:

      e-mail: mts@mts.sk, telefónne číslo: +421 43 5502 111

      Adresa pre zasielanie zásielok:  Krivá 266, Krivá, PSČ: 027 55

      Dohľad nad dodržiavaním zákona vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia “SOI”:
      Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
      Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor výkonu dozoru
      tel. č. 041/763 2130, fax č. 041/763 21 39.
      za@soi.sk

      Článok I.
      Definície

      1. Predávajúci je obchodná spoločnosť MTS, spol. s r.o., Krivá 53, 027 55, Krivá, Slovenská republika, IČO: 36 001 368, DIČ: 2020426045, IČ DPH: SK2020426045, zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Žilina, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 3318/L. Adresa predávajúceho na vrátenie tovaru alebo uplatnenie reklamácie či sťažnosti je: Krivá 266, Krivá, PSČ: 027 55. Pokiaľ ide o spotrebiteľskú zmluvu, predávajúci je obchodníkom. Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok je obchodník označovaný jednotným pojmom predávajúci.

      2. Kupujúci je spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý uzatvoril s predávajúcim kúpnu zmluvu.

      3. Spotrebiteľ je kupujúci – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti, nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti a tovar jej neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

      4. Podnikateľ je kupujúci – právnická osoba alebo fyzická osoba-podnikateľ, ktorý nakupuje tovar za účelom svojho podnikania s týmto tovarom. Podnikateľom je najmä osoba zapísaná v obchodnom registri alebo živnostenskom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov. Podnikateľ sa riadi týmito obchodnými podmienkami v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a Obchodným zákonníkom.

      5. Zákon o odpadoch – zákon NR SR č. 79/2015 Z. z. o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

      6. Distribútor Tovaru – je predávajúci, ak sprístupňuje Tovary v rámci svojej podnikateľskej činnosti na trhu pričom uvedené Tovary spadajú pod definíciu vyhradeného výrobku podľa druhého až ôsmeho oddielu štvrtej časti Zákona o odpadoch

      7. Držiteľ odpadu – je pôvodca odpadu alebo kupujúci, ktorý má odpad v držbe

      8. Tovar tvoria produkty nachádzajúce sa v katalógu predávajúceho, ktorý je zobrazený na webstránke predávajúceho (napr. https://www.mts.sk/komponenty) ako aj produkty predávané predávajúcim na základe konkrétnych požiadaviek kupujúceho.

      9. Vyhradený výrobok – je Tovar patriaci do skupiny výrobkov upravenej v druhom až ôsmom oddiele štvrtej časti Zákona o odpadoch.

      10. Kúpna zmluva je uzatvorená v momente, keď kupujúci odsúhlasí potvrdenie objednávky, ktoré mu zaslal predávajúci.

      11. Kúpna Cena je finančná čiastka za tovar bez ceny za dopravu, ak nie je dohodnuté inak.

      Článok II.
      Kúpna zmluva

      1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu dodá tovar, ktorý je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.

      2. Kupujúci zašle predávajúcemu objednávku na adresu predávajúceho. 
      Cenová ponuka zaslaná kupujúcemu je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzatvorená v okamihu, keď kupujúci odsúhlasí predávajúcemu cenovú ponuku. Ak sa nedohodne inak, platnosť cenovej ponuky trvá do konca mesiaca, v ktorom bola cenová ponuka doručená kupujúcemu. V prípade, ak kupujúci pošle predávajúcemu objednávku bez toho aby vedel cenu, predávajúci pošle kupujúcemu potvrdenie objednávky, v ktorom je aktuálna cena. Platí, že ak kupujúci vysloví nesúhlas s cenovou ponukou do 24 hodín odo dňa zaslania potvrdenia objednávky predávajúcim, kupujúci súhlasí s cenovou ponukou. Uvedená domnienka platí len v prípade ak kupujúcim je podnikateľ.

      3. Okamihom uzavretia kúpnej zmluvy je kúpna zmluva pre zmluvné strany záväzná. Kupujúci potvrdením cenovej ponuky berie na vedomie, že cenová ponuka je spojená s povinnosťou platby. Potvrdenie cenovej ponuky zo strany kupujúceho je zároveň potvrdením, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačného poriadku, a že s nimi súhlasí.

      4. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy s podnikateľom v týchto prípadoch:

      a) Tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru,
      b) Kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho. Predávajúci v takom prípade kupujúceho informuje o takejto skutočnosti.


      5. V prípade zmeny objednávky je takto zmenená objednávka záväzná pre obe zmluvné strany okamihom potvrdenia zmeny objednávky predávajúcim a kupujúcim.

      6. Kúpnu zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim.

      7. Bez súhlasu predávajúceho nie je kupujúci oprávnený vrátiť objednaný tovar. V prípade, že sa predávajúci a kupujúci dohodnú na vrátení tovaru, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu storno poplatok vo výške, ktorý určí predávajúci.

      8. Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci v rámci predaja Tovaru nie je výrobcom Tovaru, ktorým sú vyhradené výrobky.

      9. Tovarom, ktorý nie je vyhradeným výrobkom, sa Kupujúci stáva zodpovedným za jeho zneškodnenie v zmysle Zákona o odpadoch v zmysle hierarchie odpadového hospodárstva.

      10. Kupujúci sa kúpou Tovaru stáva držiteľom odpadu ak sa Tovaru zbavuje, chce sa ho zbaviť alebo je v súlade so Zákonom o odpadoch alebo osobitným zákonom povinný sa ho zbaviť.

      11. Kupujúci podnikateľ alebo Kupujúci spotrebiteľ majú pri nakladaní s odpadom povinnosti vyplývajúce zo Zákona o odpadoch a ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov.

      Článok III.
      Dodacie a platobné podmienky

      1. Spôsoby platieb:

      – platba prevodom na účet na základe zálohovej faktúry, riadnej faktúry, hotovosť.

      Predávajúci je oprávnený uplatniť si zádržné právo voči kupujúcemu na tovar v prípade, že eviduje voči kupujúcemu akúkoľvek neuhradenú splatnú peňažnú pohľadávku. Predávajúci zašle zadržaný tovar kupujúcemu až po uhradení splatnej peňažnej pohľadávky v zmysle predchádzajúcej vety.
       

      2. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v cenovej ponuke, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v cenovej ponuke, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia.

      3. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru.

      4. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku s tovarom, ako aj jeho obal bezprostredne pri doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je poškodený alebo tovar nie je kompletný, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a spísať s ním škodový protokol a zároveň to bezodkladne oznámiť predávajúcemu na mail: mts@mts.sk. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou, a že za vady v súvislosti s tým vzniknuté nenesie zodpovednosť.

      5. Reklamácie poškodenia tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť bezodkladne po prevzatí zásielky. Je potrebné preukázať, že mechanické poškodenie nebolo možné zistiť ani pri dôkladnom prezretí tovaru a jeho obalu. Nároky z neskoršie zistených vád takto poškodeného tovaru je možné uplatniť, ak sa preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.

      6. Nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru na kupujúceho.

      7. V prípade, že sa v objednávke nachádza viacero druhov tovaru a časť z nich nie je na sklade, informuje predávajúci kupujúceho o možnosti zaslania čiastočných zásielok.

      8. Kupujúcemu sa zasiela faktúra (daňový doklad) až po doručení tovaru.

      9. Tovar ak nie je dohodnuté inak je zasielaný dopravcom resp. kuriérskymi službami, ktoré zabezpečuje predávajúci, a to za predpokladu, že si kupujúci nezvolí osobné prevzatie tovaru. Cena za dopravu a balné je 10 eur v prípade, že hodnota tovaru nepresiahne v rámci jedného dodania sumu 200 eur bez DPH v rámci SR. Ak si kupujúci zvolí čiastkové dodanie tovaru, toto mu bude spoplatnené vo výške podľa predchádzajúcej vety, a to za každú čiastkovú dodávku, pokiaľ v cenovej ponuke Predávajúceho nebude určené inak.

      Článok IV.
      Reklamačný poriadok pre spotrebiteľov

      1. Reklamačný poriadok sa riadi Občiansky zákonníkom a Zákonom o ochrane spotrebiteľa a vzťahuje sa na tovar, u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady (ďalej len „reklamácia“). Účelom reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

      2. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok predávajúceho a opisuje postup spotrebiteľa, akým spôsobom postupovať pri reklamácii, teda pri uplatňovaní vád tovaru nadobudnutého od predávajúceho.

      3. Spotrebiteľ uzatvorením kúpnej zmluvy potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe vytknutia vady v rámci reklamácie v súlade s Občianskym zákonníkom.

      4. Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúru) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo).

      5. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom.

      6. Záručná doba je 24 mesiacov.

      7. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.

      8. Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:

      (a) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
      (b) uplynutím záručnej doby tovaru,
      (c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným spotrebiteľom,
      (d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
      (e) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
      (f) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
      (g) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
      (h) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

      9. Reklamácia sa uplatňuje priamo u predávajúceho alebo v prevádzke, v ktorej bol tovar kúpený. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu aj v ktorejkoľvek inej prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. V prevádzkarni a u určenej osoby musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.

      10. Pri reklamácii je potrebné doložiť záručný list alebo nákupný doklad (faktúru).

      11. V zmysle Občianskeho zákonníka je predávajúci povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie o vytknutí vady. Za účelom splnenia tejto zákonnej povinnosti osoba, ktorá uplatňuje reklamáciu, vyplní spolu s povereným zamestnancom predávajúceho alebo určenej osoby, ktorý vybavuje reklamácie reklamačný protokol, v ktorom presne popíše vadu a spôsob, akým sa vada prejavuje a odovzdá vadný tovar v balení aj s prípadným príslušenstvom a dokumentáciou predávajúcemu. V reklamačnom protokole uvedie osoba uplatňujúca reklamáciu kontaktnú adresu (e-mail, telefónne číslo), na ktorú bude predávajúcim vyrozumená o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie je predávajúci povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak sa reklamácia vybaví opravou, je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

      12. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu (Občianskeho zákonníka); na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie okrem prípadu ak dlhšia lehota je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

      13. V prípade, že má tovar pri prevzatí spotrebiteľom vady a ide o odstrániteľnú vadu, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Spotrebiteľ môže v rámci odstránenia vady požadovať tiež výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na hodnotu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže namiesto odstránenia vady opravou tovaru vymeniť vadný tovar s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 14. tohto článku. Ak ide o neodstrániteľnú vadu brániacu v riadnom užívaní tovaru, má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľnú vadu nebrániacu v riadnom užívaní tovaru, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.

      14. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady Tovaru, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady (výmenou) spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

      Článok V.
      Reklamačný poriadok pre podnikateľov

      1. Reklamačný poriadok sa riadi Obchodným zákonníkom a vzťahuje sa na tovar, u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva podnikateľa zo zodpovednosti za vady (ďalej len „reklamácia“). Účelom reklamačného poriadku je informovať podnikateľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

      2. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok predávajúceho a opisuje postup podnikateľa, akým spôsobom postupovať pri reklamácii, teda pri uplatňovaní vád tovaru nadobudnutého od predávajúceho.

      3. Podnikateľ uzatvorením kúpnej zmluvy potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru.

      4. Ako doklad o záruke vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúru) so zákonom uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo).

      5. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru podnikateľom.

      6. Záručná doba je 12 mesiacov.

      7. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.

      8. Reklamácia sa uplatňuje v autorizovanom servisnom stredisku alebo priamo u predávajúceho. V prevádzkarni a u určenej osoby musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. V prípade, že podnikateľ uplatňuje reklamáciu u predávajúceho, doručí podnikateľ spolu so správne vyplnením a podpísaným reklamačným formulárom aj tovar. Podnikateľ je povinný v reklamačnom formulári presne označiť druh a rozsah chýb tovaru. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od podnikateľa k predávajúcemu hradí podnikateľ. Poštovné a iné poplatky sa v rámci reklamačného konania nevracajú. Predávajúci odporúča podnikateľovi zásielku s reklamovaným tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberá. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu.

      9. Pri reklamácii je potrebné doložiť záručný list alebo nákupný doklad (faktúru).

      10. Podnikateľ je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Na vybavenie reklamácie podnikateľa sa nevzťahuje 30 dňová lehota v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa. Lehota na vybavenie reklamácie pre podnikateľov je 60 dní, ak nie je dohodnutá dlhšia lehota.

      11. Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:
      (a) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
      (b) uplynutím záručnej doby tovaru,
      (c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným podnikateľom,
      (d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
      (e) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
      (f) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
      (g) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
      (h) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.

      12. Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha vady tovaru nebráni jeho obvyklému užívaniu, môže sa predávajúci s podnikateľom dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade poskytnutia zľavy nie je možné už neskôr túto vadu opätovne  reklamovať.

      13. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, predávajúci je oprávnený vadný  tovar vymeniť za nový tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo je podnikateľ oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.

      14. Predávajúci ukončí reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
      (a) odovzdaním opraveného tovaru,
      (b) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
      (c) odovzdaním tovaru vymeneného za vadný tovar a
      (d) odstúpením od zmluvy.

      15. O výsledku reklamácie bude podnikateľ informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky, resp. e-mailom a zároveň mu bude tovar a reklamačný protokol doručený poštou, resp. kuriérskou službou. Prepravu tovaru, späť k podnikateľovi po uznaní reklamácie, zabezpečuje predávajúci na svoje náklady.

      Článok VI.
      Odstúpenie od zmluvy 

      1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Toto zákonom stanovené oprávnenie však nemôže chápať spotrebiteľ ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru, musí predávajúcemu vydať všetko, čo na základe kúpnej zmluvy získal. Pokiaľ je vrátený tovar nekompletný či poškodený, čo i len čiastočne, môže predávajúci uplatniť na spotrebiteľovi právo na náhradu škody. Spotrebiteľ zodpovedá za škodu spôsobenú predávajúcemu pri vrátení tovaru podľa všeobecných zásad o zodpovednosti za škodu v zmysle § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka a zároveň môže predávajúci požadovať po kupujúcom finančnú čiastku zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru.

      2. Formulár na odstúpenie od zmluvy tu: https://www.mts.sk/zavazne-dokumenty-mts/

      3. Postup pri odstúpení od zmluvy je taký, že spotrebiteľ zašle písomné odstúpenie na korešpondenčnú adresu predávajúceho alebo elektronicky na mailovú adresu predávajúceho: mts@mts.sk.

      4. V odstúpení musia byť uvedené údaje o predávajúcom (viď vyššie), údaje o spotrebiteľovi, číslo objednávky, dátum nákupu a adresu alebo číslo svojho bankového účtu, na ktorý mu bude vrátená platba za tovar. Spotrebiteľ musí odstúpenie od zmluvy datovať a podpísať. Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru spotrebiteľovi. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Vrátenie platieb bude uskutočnené rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri platbe za tovar, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby. Táto čiastka bude vrátená bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Zároveň s odstúpením od zmluvy spotrebiteľ zašle vrátený tovar na adresu sídla predávajúceho: Krivá 53, Krivá, PSČ: 027 55, a to najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ tovar odošle späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Platba za zakúpený tovar bude spotrebiteľovi uhradená najneskôr do 14 dní od doručenia vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Ak dodaný tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nemal vady, náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša v plnom rozsahu kupujúci. Tovar nesmie javiť známky používania, musí byť nepoškodený a kompletný vrátane kompletného príslušenstva. Spotrebiteľ je povinný tovar pri preprave zabezpečiť proti poškodeniu (najvhodnejšie je použitie pôvodného obalu).

      5. Predávajúci môže odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy v prípade ak objednaný tovar sa stane nemožným, alebo objednaný tovar sa už nevyrába, alebo sa nedodáva na trh dostupný predávajúcemu, alebo je dlhodobo nedostupný bez viny na strane predávajúceho. Ak sa vyššie uvedená nemožnosť plnenia týka len časti objednaného plnenia, môže predávajúci zrušiť len časť objednávky.

      6. Ak predávajúci nemôže naplniť predmet kúpnej zmluvy, pretože objednaný tovar nemôže dodať, je povinný o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 15 dní mu vrátiť celkovú cenu zaplatenú za tovar, ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení.

      7. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy pokiaľ sa jedná o predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa. . Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

      8. Odstúpenie od zmluvy v zmysle tohto článku sa nevzťahuje na podnikateľa. Podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak nie je dohodnuté inak.

      9. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

      Článok VII.
      Ochrana osobných údajov a podmienky spracúvania osobných údajov

      1. Predávajúci ako prevádzkovateľ v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z.  o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“) prehlasuje, že všetky osobné údaje, ktoré od kupujúceho vyžaduje, sú dôverné, a budú použité iba v súlade s týmito obchodnými podmienkami.

      2. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle ust. § 13 ods. 1 písm. b) Zákona o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov bude predávajúci ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán (právnym základom spracúvania je tak nevyhnutnosť na (s)plnenie kúpnej zmluvy). To znamená, že predávajúci musí spracúvať údaje ako meno, priezvisko, dátum narodenia, telefónne číslo, e-mailová adresa, adresa trvalého pobytu či doručenia, aby mohol splniť záväzky vyplývajúce z kúpnej zmluvy.

      3. Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje kupujúcich neposkytuje tretím osobám (okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru prípadne štátnym orgánom v prípade kontroly) a predávajúci osobné údaje kupujúceho zabezpečuje pred  ich sprístupnením neoprávneným osobám.

      4. Predávajúci chráni poskytnuté údaje kupujúcim pred ich neoprávneným únikom alebo zneužitím.

      Článok VIII.
      Alternatívne riešenie sporov

      1. Dohľad nad dodržiavaním Zákona o ochrane spotrebiteľa pri dištančných zmluvách vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (ústredný inšpektorát) so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, P.O.BOX 29. Pre Žilinský kraj je to Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) pre Žilinský kraj, so sídlom Predmestská 71, 011 79 Žilina 1, P.O.BOX B-89.

      2. Spory medzi Predávajúcim a spotrebiteľom je možné riešiť alternatívne v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

      3. Alternatívne riešenie sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Návrh alternatívneho riešenia sporu je oprávnený podať výlučne spotrebiteľ.

      4. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.

      5. Bližšie informácie k alternatívnemu riešeniu sporov nájdete na webovej stránke:  https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

      Článok IX.
      Záverečné ustanovenia

      1. Ak sú alebo ak sa stanú niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, nedotýka sa to ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok, ktoré ostávajú platné a účinné. Predávajúci sa v tomto prípade zaväzuje nahradiť ustanovenie neplatné/neúčinné novým platným/účinným ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá pôvodne zamýšľanému ekonomickému účelu neplatného/neúčinného ustanovenia. Do tej doby platí zodpovedajúca úprava všeobecne platných právnych predpisov Slovenskej republiky.

      2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok v prípade zmeny akýchkoľvek súvisiacich právnych predpisov či v prípade zmeny súdnej praxe týkajúcej sa zmluvných vzťahov týmito obchodnými podmienkami upravených.

      3. Kupujúci týmto záväzne prehlasuje, že si tieto obchodné podmienky riadne zvážil, ich celý text prečítal a s ich obsahom súhlasí. Predávajúci a kupujúci prehlasujú, že nepoznajú žiadne skutočnosti, ktoré by mohli tieto obchodné podmienky akokoľvek urobiť neplatnými, neúčinnými voči akejkoľvek tretej osobe a prekaziť ich účel tak, ako ho na začiatku týchto obchodných podmienok predávajúci vážne deklaroval.

      4. Súčasťou obsahu obchodných podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

      5. Na činnosť Predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri distančných zmluvách.

      6. Predávajúci je oprávnený zmeniť a doplniť tieto obchodné podmienky. Táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených kúpnych zmlúv, ale len tých kúpnych zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny.

      Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňa 01.07.2024