Od 01.06.2020 sme sa stali jediným slovenským distribútorom MiR na slovenskom trhu.
Krízový manažment: Potrebné riešenie alebo zbytočný buzzword?

V MTS si uvedomujeme, že táto kríza je výnimočná. Prišla nečakane. Nemá vinníka. A zasiahla nás všetkých rovnako.

Namiesto toho, aby sme len nečinne čakali, kedy prejde, sme vytvorili krízový Korona tím. A začali sme sa rozprávať o krízovom manažmente. Došlo to k webináru s lektorom Karolom Herianom. A toto sme sa na ňom dozvedeli.

Úlohou krízového manažéra je vždy myslieť na najhoršie. A vyťažiť z toho čo najviac.

Každá spoločnosť sa niekedy dostane do situácie, kedy je zmena nevyhnutná. Výnimkou nie je ani MTS.

Táto situácia predstavuje krízu pre celú ekonomiku na Slovensku ale aj vo svete. Nemusíme však panikáriť.

To, ako veľmi každá kríza zasiahne spoločnosť, záleží do veľkej miery od samotnej firmy a aj každého z nás. Prežitie spoločnosti závisí od stupňa pripravenosti, kvality tímu krízového manažmentu, efektívnosti realizácie krízového plánu a tiež krokov po skončení krízovej udalosti.

Krízu dokážeme minimalizovať včasným, ráznym a efektívnym konaním. Preto tie zrušené obedy 🙂

Nástup krízového manažmentu

Krízový manažment preberá v každej podobnej situácii veľkú zodpovednosť. Jeho činnosťou je vždy prebrať iniciatívu, a v priebehu krízy sa zaoberať prioritne len jej riešením. Teda riešiť len veci, ktoré sú momentálne nevyhnutné pre budúci chod firmy. Zvyšok obmedziť.

Pre nás to bolo zaobstaranie ochranných pomôcok pre všetkých vo firme, zavedenie prísnej zonácie, zrušenie obedov a služobných ciest.

Každá kríza je príležitosť posunúť sa vpred a naučiť sa niečo nové. Veríme, že vďaka prísnym opatreniam sa na súčasnú situáciu rýchlo adaptujeme a krízu zvládneme zdravotne aj ekonomicky.

Kríza ako príležitosť na zmenu?

Každá kríza predstavuje príležitosť na zmenu. My vďaka korone meníme plány. Procesy. A aj softvér. Čo je pre niekoho problém, pre nás je príležitosť. Tu je pár príkladov, ako si zmeniť uhol pohľadu:

  • Nestretávame sa osobne?
    Zaveďme si novú tradíciu virtuálnej kávičky o druhej.

  • Máme polovicu firmy na home officoch?
    Najlepší čas na digitálnu transformáciu z Exchange na Office365.

  • Majú manažéri viac času?
    Využime ho na všetky školenia, ku ktorým sme sa predtým nedostali.

  • Majú obchodníci viac času?
    Zaveďme konečne nové CRM.

  • Že procesní manažéri nemôžu robiť svoju robotu?
    Pozrime sa na registratúru a riadenie záznamov.

Na záver vás chceme upokojiť, že podľa našich výpočtov a stavu vo firme veríme, že túto krízu spoločne prekonáme. A keď prejde, vrátime sa do lepšej a možno trochu modernejšej MTS 🙂